News:

Skill.jobs Forum is an open platform (a board of discussions) where all sorts of knowledge-based news, topics, articles on Career, Job Industry, employment and Entrepreneurship skills enhancement related issues for all groups of individual/people such as learners, students, jobseekers, employers, recruiters, self-employed professionals and for business-forum/professional-associations.  It intents of empowering people with SKILLS for creating opportunities, which ultimately pursue the motto of Skill.jobs 'Be Skilled, Get Hired'

Acceptable and Appropriate topics would be posted by the Moderator of Skill.jobs Forum.

Main Menu

Recent posts

#81
স্বপ্নের চাকরী না পাওয়ার ৫টি কারন

https://blog.skill.jobs/


প্রাতিষ্ঠানিক শিক্ষা এবং চলমান কর্মদক্ষতা। এর মাঝে রয়েছে সাগর সমান শুন্যস্থান। যেখানে হাবুডুবু খেতে হয় অধিকাংশ উদীয়মান এবং মধ্যম স্তরের job seekers Group। Job Market  এর  সাম্প্রতিক প্রয়োজনীয় দক্ষতা সম্পর্কে সচেতনতার অভাবে job seeker  এর মনে করছেন শুধু শিক্ষাগত যোগ্যতা তার স্বপ্নের চাকরী পাওয়ার জন্য যথেষ্ঠ। অন্যদিকে চাকরীদাতারা বলছেন তাদের প্রাথমিক স্তরের চাকরিতেই আবেদনকারীদের জ্ঞানের গভীরতা পর্যাপ্ত নয়। এতে করে বেড়ে চলেছে বেকারত্বের হার আর কোম্পানিগুলোর মানবসম্পদ ব্যয়।

আমাদের দেশের অধিকাংশ অর্থনৈতিক চালিকাশক্তি নিয়ন্ত্রকারী সেক্টরগুলোর উচ্চপদ সমূহে কর্মরত আছেন বিদেশীরা। কেননা আমরা এখনও দক্ষ জনবল এর সংকট কাটিয়ে উঠতে পারিনি। ফলে প্রাতিষ্ঠানিক শিক্ষা শেষে কাঙ্খিত কোম্পানিতে স্বপ্নের চাকরি প্রাপ্তির অভিযানে চলমান কর্মদক্ষতা/ employment-skills নামক এই মহাসমুদ্র পাড়ি দেওয়াটা এখন job seekers Group এর জন্য একটি বড় চ্যালেঞ্জ। তবে এই চ্যালেঞ্জ যত বড়ই হোক সেটি মোকাবেলা করে কিছু স্বপ্নবাজ তরুন পেয়ে যাচ্ছে তাদের স্বপ্নের চাকরী, কিন্তু কিভাবে?

সেটা বুঝতে হলে প্রথমে আমাদের জানতে হবে সেই সাগর সমান শূন্য স্থানের পেছনে আসল রহস্য কি। সাম্প্রতিক Skill Jobs এর অব্জারভেশনে উঠে এসেছে ৫টি গুরুত্বপুর্ণ কারণ, এগুলো আলোচনা কর হলঃ

১। জীবনের লক্ষ্য নির্ধারণে ভুল সিদ্ধান্ত

খুব কম সংখ্যক স্টুডেন্ট এরই একটি নিজস্ব স্বচ্ছ ভিশন থাকে তারা জীবনে কি চাই এবং সে অনুযায়ী তারা পড়াশোনার ক্ষেত্র পছন্দ করে নেয়। এটা ছাড়া অধিকাংশরাই তাদের পরিবার এবং পারিপার্শিক পরিবেশ দ্বারা প্রভাবিত হয়ে পড়াশোনা বা ক্যারিয়ার নিয়ে দ্বিধায় থাকে এবং ভূল সীদ্ধান্ত নেয়। অনেক কষ্টে হয়তো কেউ চাকরি পেয়ে যায় কিন্তু কর্মজীবনে বেশি উন্নতি করতে পারে না।

২। দূরদর্শিতার অভাব


বেশিরভাগ job seekers Group এর লক্ষ্যই থাকে যে কোন একটা চাকরী পেলেই হয়। তাই   job search  করার ক্ষেত্রে নিজের দক্ষতা যাচাই না করে, কোম্পানী সম্পর্কে না জেনে, চাকরিদাতা কি চাচ্ছেন সেটা না বুঝে, চাকরীর দায়ীত্ব কর্তব্য গুলো ভালোভাবে না পড়ে, একটার পর একটা আবেদন করেই চলেছে । এতে করে শুধু সময়ই নষ্ট হয়। স্বপ্নের চাকরী রয়ে যায় নাগালের বাইরে। সুদূর-প্রসারী লক্ষ স্থির না করে এভাবে এলোমেলো পরিকল্পনাহীন আবেদন করতে থাকলে অনেক সময় কিছু কোম্পানির ব্লক লিস্টে নাম চলে আসতে পারে।

৩। সঠিক গাইডলাইন

স্বপ্নের চাকরী না পাওয়ার অন্যতম একটি কারণ হল সঠিক গাইডলাইন। বর্তমান প্রতিযোগিতামূলক চাকরীর বাজারে নিজেকে যোগ্য প্রার্থী হিসেবে তৈরি করতে হলে একটা সঠিক গাইডলাইনের ভীষন দরকার। মাঝিবিহীন নৌকা যেমন কূল খুজে পাই না তেমনি সঠিক দিকনির্দেশনা ছাড়া প্রতিযোগিতায় নিজের অবস্থান টিকিয়ে রাখাটা খুবই কঠিন। একজন ভাল খেলোয়ারের নেপথ্যে থাকে একজন কোচ এর অবদান, একটা ব্লকব্লাস্টার সিনেমার পেছনে থাকে কোন এক বিশেষজ্ঞ বা দক্ষ টিম এর দিকনির্দেশনা।

Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities
৪। বিনিয়োগের ভয়

আমরা অনেকেই পার্থক্য করতে পারি না কোন টা খরচ আর কোনটা বিনিয়োগ। কম সংখ্যাক চাকরী প্রত্যাশিই আছেন যারা চাকরীর জন্য নিজেকে প্রস্তুত করতে বিনিয়োগ করেন। কভার লেটার ডিজাইন থেকে শুরু করে চাকরীর ইন্টারভিউ পর্যন্ত প্রতিটা বিষয়ে সচেতন হওয়া জরুরী। একটা চাকরীর জন্য সঠিক ড্রেস-আপ, গ্রূমিং এবং প্রয়োজনীয় ট্রেইনিং এ অনেকে বিনিয়োগ করতে চায় না, ভয় হয় যদি চাকরীটা না হয়। এ ধরনের মানসিকতা নিজের মধ্যে হীনমন্যতাকে প্রশ্রয় দেয়, আত্নবিশ্বাস হারিয়ে যায়, ফলে ইন্টারভিউ ভালো হয় না।

৫। প্রযুক্তি-জ্ঞানে অনীহা

কোভিড-১৯ এর পর সারা বিশ্ব এখন প্রযুক্তি নির্ভর হয়ে পড়েছে। শিক্ষা-প্রতিষ্ঠান, অফিস-আদালত সবই এখন ডিজিটাল প্রযুক্তিতে রুপান্তরিত হয়েছে। চিঠি আদান-প্রদান থেকে শুরু করে মিটিং, ট্রেইনিং, বিক্রয় এমনকি চাকরীর আবেদন, পরীক্ষা, সাক্ষাতকার অধিকাংশ এখন অনলাইনেই হয়। আর এই প্রক্রিয়ার মধ্যে নিজেদেরকে সম্পৃক্ত করার জন্য আমদের ডিজিটাল টুলস সম্পর্কে জ্ঞান থাকা আবশ্যক। অনেক কোম্পানি গুগল মিট কিংবা জুম এর সাহায্যে ইন্টারভিউ নিয়ে থাকে, অনেকে এটাকে ঝামেলা মনে করে ইন্টারভিউ ফেইস করে না। কিংবা জয়েন করলেও সঠিক ব্যাবহার না জানার কারনে ইন্টারভিউ থেকে বাদ পড়ছেন।

Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities
চ্যালেঞ্জ যত বড়, তা মোকাবেলা করার হাতিয়ার তত ছোট আর এটা নির্ভর করে আমরা সেটা কোন দৃষ্টিকোন থেকে দেখছি তার উপর। যাদের আছে অদম্য স্পৃহা, লেগে থাকার প্রবণতা আর আকাশ ছোয়া স্বপ্ন তাদের জন্য Skill Jobs নিয়ে এসেছে Premium Jobseekers নামে নতুন এক প্রোগ্রাম। এই প্রোগ্রাম এর সফলতা  এবং Skill Jobs টিমের জন্য শুভ কামনা রইলো।

To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://blog.skill.jobs/
https://training.skill.jobs

Source: Skill.jobs Blog Post (written by Mr. Shahanur Alom Zibon)

#82
৫টি শক্তিশালী শব্দের ব্যবহারে সমৃদ্ধ করুন আপনার কমিউনিকেশন স্কিল!


প্রতিদিন সারাক্ষন, করণ অথবা অকারণ, আমরা চালিয়ে যায় আমাদের কথোপকথন। একে অন্যের সাথে মনের ভাব আদান প্রদান এর জন্য আমরা কত কথাই না বলি। আমাদের কথার মধ্যে কিছু বিশেষ শব্দ অত্যন্ত সচেতন ভাবে উপস্থাপন করতে পারলে সেটা মানুষের হৃদয়ে অনুভূতির সৃষ্টি করে। আর এখানেই যোগাযোগের সার্থকতা, তাই Communication Skill টাকে আরও সমৃদ্ধ করতে হলে আমাদের ভাষায় ব্যাবহত শব্দের উপর গুরুত্ব দিতে হবে। নিল স্ট্রাস নামে একজন লেখক তার বিখ্যাত 'দ্য গেম' বইতে দেখিয়েছেন যদি সঠিকভাবে কথা বলা যায় তাহলে তা অন্য লোকদের উপর অসাধারণ প্রভাব ফেলে। কিছু শব্দ এতটায় শক্তিশালী যে তা সঠিকভাবে প্রয়োগ করতে পারলে মানুষের হৃদয় ছুয়ে যায়। আজ তেমনি ৫টি শব্দ আপনাদেরকে নতুন করে পরিচয় করিয়ে দেব।

প্রথম শব্দটি হলো 'এখন' ।

এই শব্দটির মধ্যে লুকিয়ে আছে একটি ব্যপক তাড়না। এটা যখন আপনি শুনবেন তখন এর মানে হলো এ অনুরোধটি বা কাজটি আপনাকে এক্ষুনি করতে হবে। আমরা প্রতিনিয়ত বিভিন্ন বিজ্ঞাপণ চিত্রে এ ধরনের শব্দের ব্যবহার দেখতে পায়। যেমন, Call Now, Register Now, Shop Now, Book Now ইত্যাদি। অধিকাংশ টেলিভিশন বিজ্ঞাপন গুলোতে এই 'এখন' শব্দটি অত্যন্ত সুনিপুণ ভাবে উপস্থাপন করা হয়। এতে কাস্টমার রা ঐ পণ্যটি কেনার ব্যাপারে এক ধরনের তাগিদ অনুভব করেন।

দ্বিতীয় শব্দটি হলো 'কারণ'।

ছোটবেলায় আব্বু বলতেন দুপুরের রোদে বাইরে খেলতে যেওনা । আমি বলতাম, আমি তো শুধু – – -। জীবন, আমি বলেছি না বাইরে যাওয়া যাবে না। কিন্তু কেন আব্বু? এরপর আব্বু বলতেন ' কারণ আমি বলেছি।' তখন থেকেই বুঝতাম কারণ শব্দটির মানে হল এটাই চুড়ান্ত রায়। এর পরে আর কোনো প্রশ্ন করা যাবে না।

আপনি যদি কাউকে কোন অনুরোধ করে তার পেছনে একটি কারণ যোগ করে দিতে পারেন তাতে আপনার অনুরোধ রক্ষা হওয়ার সম্ভাবনা দারুনভাবে বেড়ে যায়। রবার্ট সিয়ালডিনি তার বই, 'Influence: The Psychology Persuasion' বইতে বলেছেন, ' মানুষের আচারনের একটি বহু প্রচলিত নীতি হলো যদি আমরা কাউকে আমাদের একটি উপকার করতে বলি তাহলে সেটি সফল হবে যদি এর পেছনে একটি কারণ খাড়া করতে পারি। মানুষ যা করে তার পেছনে কারণ দেখতে চায়।'

তৃতীয় শব্দটি হলো 'প্লিজ'।

মনোগত ভাবে এই শব্দটি দিয়ে  যেকোন আদেশ বা নির্দেশকে কোমল করে দেওয়া যায়। আমরা বন্ধু-আত্নীয় মহলে কিংবা অফিসিয়াল কাজে এই শব্দটা প্রায় ব্যাবহার করে থাকি। প্লিজ শব্দটার মাঝে এক ধরনের ম্যাজিক লুকিয়ে আছে। যখন আমরা এটা কাউকে বলি তখন ঐ মানুষটি ভালো বোধ করেন এবং বিনিময়ে তারা আমাদেরকে পছন্দ করেন। জীবন চলার পথে অনেক জটিল সমস্যা এই শব্দটি ব্যাবহারের মাধ্যমে সমাধান করা যায়।

চতুর্থ শব্দটি হলো 'সরি'।

দুটি অক্ষরের এই ছোট শব্দটির মধ্যে লুকিয়ে রয়েছে বৃহৎ এবং জটিল সমস্যা সমাধানের এক বিস্ময়কর জাদু। বন্ধু-বান্ধব, আত্মীয়-স্বজন, অথবা পরিবারের মধ্যে ঝগড়া-বিবাদ কিংবা মান অভিমান এর মত অস্বস্তিকর পরিস্থিতি নিমিষেই সৌহার্দপূর্ণ পরিবেশে বদলে ফেলা যায়। শুধু সঠিক সময়ে সঠিক জায়গায় এই মিরাকেল শব্দটি ব্যাবহারের মাধ্যমে।

পঞ্চম শব্দটি হলো 'থ্যাংক ইউ'।

অত্যন্ত শক্তিশালী এবং ইতিবাচক একটি শব্দ 'থ্যাংক ইউ'। সাইকোলজিতে 'থ্যাংক ইউ' কথাটিকে ব্যাখা করা হয়েছে পারস্পরিক বিনিময় বা প্রতিদান হিসেবে। এটি ব্যবহারের মাধ্যমে আমাদের প্রতি অন্যদের মনে একটি ইতিবাচক মনোভাব তৈরি হয়। ছোট ছোট কাজের প্রশংসা স্বরূপ থ্যাংক ইউ বলাটা খুবই জরুরী। কাজের প্রতিদান হিসেবে কাউকে থ্যাংক ইউ বললে সে পরবর্তীতে আমাদেরকে আরও সাহায্য করতে আগ্রহ বোধ করে। কেউ যদি আপনাকে কোন উপহার দেয়, নিশ্চয় আপনি তখন তাকেও কোন উপহার দেওয়ার একটা তাগিদ অনুভব করেন।

আমাদের দৈনন্দিন কার্যক্রমে মানুষের সাথে যোগাযোগের ক্ষেত্রে এই ৫টি শব্দ সঠিকভাবে উপস্থাপন করতে পারলে সহজেই অন্যের মনে স্থান করে নেওয়া যাবে। এতে মানুষের সাথে হৃদ্যতার সম্পর্ক তৈরি হবে। আমাদের Communication Skill হবে আরো সমৃদ্ধশালী ।

Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://blog.skill.jobs/
https://training.skill.jobs

Source: Skill.jobs Blog Post (written by Mr. Shahanur Alom Zibon)

#83
Workstation Environment / 10 UNPROFESSIONAL HABITS TO ST...
Last post by Doha - March 20, 2021, 12:34:56 PM
10 UNPROFESSIONAL HABITS TO STOP DOING AT YOUR JOB RIGHT NOW

by Becky

If you've been at your job for a while, you might be getting comfortable around your co-workers, which could lead to unprofessional habits. Unprofessional behavior in the workplace can vary from getting too drunk at a party to going on social media all day – instead of working. If you're an ambitious girl boss who wants to make sure you are excelling, regardless of the amount of time you've been at your job, make sure you aren't doing these 10 unprofessional habits at your job right now.

I mean...we've all been there. A co-worker pings you after an uncomfortable meeting starting the ever-so-comfortable gossip conversation that makes you feel included and happy all at the same time. All of a sudden, you are initiating the negative-speak in a not-so-private way.

Or maybe it's the holiday Christmas party you've been to 5 times by now. And by your fifth drink your feeling toasted (because you can't handle your alcohol like you could when you were 23).

Whatever it is, make sure you are not accidentally acting unprofessional at work. Stop doing these 10 unprofessional habits to stop doing at your job right now:

Complaining
Complaining is one of the most unprofessional habits to do around the workplace. Complaining is unprofessional for a multitude of reasons. If you are complaining about your personal life, it could come off like you don't have your life together, and cause your coworkers to see you differently.

If you are complaining about something at work, you could easily ruffle feathers. What if you are complaining about someone's project that they worked on? Complaints in the workplace are so easy to avoid, keep your voice positive and you will be viewed in a more professional light.

Going on Social Media
Going on social media is an easy way to look unprofessional at your job. Especially if your co-workers can see your computer screen, it can make you come off lazy – or like you aren't working hard.

Going on social media during work can also make you seem unfocused! It's so important to keep your perception positive at work, and spending your day on Facebook, Instagram or TikTok is not going to help your case.

Being late to meetings
Being late to meetings comes off so unprofessional! It makes you look like you might be behind, or not have your work together. Try this instead: make your meetings on your calendar 25 minutes, instead of 30 – so you have 5 minutes of transition time in between meetings.

At work, perception is so important! If you can keep the view on yourself that you have your life together, you'll be in good shape. Don't be late to meetings at work!

Interrupting your coworkers
If you frequently interrupt your co-workers, you might be coming off unprofessional at your job. It also comes off like you aren't a team player – so absolutely something you want to avoid. Try things, after your co-worker finishes talking, give it a beat to make sure they are done, THEN start talking.

Gossiping
If you are gossiping with your co-workers about work, you might end up not looking professional at your job. In general, gossiping is not a good move – who likes a gossip? But at work, you could be spreading false information. And people catch on – if you are likely to gossip to them, what makes you less likely to gossip around them?

Me? I stay away from people who gossip at work. It's never a good look and always makes me feel like they don't have their stuff together.

Eating smelly food
Bringing broccoli or Brussel sprouts your desk? Clogging up the office microwave? Be careful of eating smelly food at your desk at work, it could draw unnecessary attention and make you look unprofessional.

The smelly food aspect of work is more about drawing unnecessary attention to yourself at the workplace, and having others associate you in a potentially negative light. That is something you want to avoid!

Being late

Being late to work could make you come off unprofessional. Anything that could have others perceive you as lazy and not on top of your work is something you absolutely want to avoid.

It's so easy to be on time for work. If you are unsure of the time you need to be at work, look at when most of your other co-workers come in. You don't want to be the last one. When everyone is hard at work and you stroll in late, that comes off unprofessional. Being late is never a good look!

Oversharing
Oversharing about your personal life at work? This could come off unprofessional. I get that sometimes we become friends with people at work. If that's the case, that's fine. But, if you are droning on in a meeting about something personal (and NSFW), it could come off unprofessional.

Especially as women, we have to work harder for others to see us in the same professional light. That's why following these rules are so important.

Drinking too much at office events
Office events are supposed to be fun, but getting out of control and drinking too much could damage your reputation. Drinking too much at office events could make you come off unprofessional, or worse, lose you your job.

If your anything like me you like to have a little fun when you drink. That means drinking too much at an event could ruin your reputation. Don't drink too much at work – you risk coming off unprofessional (and probably will). Know your limits and you should be good to go.

Wearing casual clothes
Sporting leggings and sweatshirts to your 9-5 job? Coming to work like you are going to a work out class could come off more unprofessional than you think. I know so many office cultures allow casual work-wear, but there's a way to do it that still looks professional. There's something about being in a meeting with someone who actively looks like a boss, and someone who looks like they just rolled out of bed. Wearing casual clothes at work (especially work out clothes) can come off unprofessional.

You could always follow this business capsule wardrobe ideas for easy professional looks around the office.

What habits are you going to change about your work life? Comment below.

For more details, please follow us at:
www.skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://blog.skill.jobs/
https://training.skill.jobs

#84
Career Growth & Self Development / Top Six Tips for Changing Unhe...
Last post by Doha - March 18, 2021, 10:27:14 AM
Top Six Tips for Changing
Unhelpful Behaviors for Good

Reference: P-Interest


New Year, Old Habits!
Every season of good cheer, good will and merriment, the last thing we want to think about is changing. Yet every New Year is just around the corner, ready to receive our plans, intentions and ideas for change. There is always this sinking feeling when we talk about change. We don't like change; we like things to remain as they are. Not many of us like to be told to change. This can be intimidating, upsetting and downright patronizing. We have the right intentions. We should really be making plans but there is always tomorrow, next week, next month, or even next year—same as there was last year!

Messages Telling Us to Change Are Everywhere
We are constantly bombarded by messages that are telling us to change. These come from our loving family, our well-meaning friends, health professionals, media and from the government itself. Everywhere we look, there are messages telling us not to drink too much, not to eat too much and not to smoke. We know these mean well, but why is it so hard to follow them? What are the barriers and hurdles that we come against in accepting the validity of such messages?
Firstly, these are external. We have no control or ownership of them. We feel we are being nagged incessantly. It becomes white noise, lost in reception. We may get angry and annoyed. We feel like a little child who wants to be naughty just to be spiteful. We don't want to be told what to do. We are our own masters, thank you very much.

Why Do We Resist Change?
Yet, it is hard. There is that part of the brain that makes it all look so hard. It's the same part of the brain that has all the excuses written and ready. "I am too busy. I've got too much on. I have a lot of people to look after. My work is too hard. I'm always tired. I enjoy this too much. I am too stressed. I don't believe in the things they say."

Strategies for Implementing Change

1. Positive Visioning
We do know we have to change because our bodies are constantly changing and being affected by the things we do. We want to be healthy, and to be there to enjoy the fruits of our working life. We want to do the things we've always planned to do, such as spending time with children, travelling, indulging in that hobby we've secretly nurtured and visiting family and friends in faraway places. We need the strength and energy to do all this. We want not to be ill.

One strategy that helps is positive visioning. We need to visualise what it would be like to be fitter and healthier. We need to avoid thinking in double-negatives—"I don't want to be ill" has not got the same impact as "I want to be healthy".

We need to visualise strongly the benefits of healthy living in specific, measurable terms—money saved, time saved, looks maintained, energy generated, benefits socially and at work, etc.


2. Develop Broad Aims and Specific Goals
To start with, we need to agree on our aims. We need to sign a contract with ourselves that we have collectively agreed with our addictive part of the brain that we own our aims. These aims can be simple yet clear. There should be no confusion or subversion.

Never mind the external messages, we need internal messages that inform our vision. We need our own personal commandments.

I am going to eat sensibly so that I can maintain/lose weight (or gain, if you are underweight).
I am going to drink in measured fashion so I can enjoy my drink socially and healthily.
I am going to ensure my physical fitness is in peak condition.
I am going to spend more time with my family.
I am going to maintain a healthy work-life balance.
Where are you in the stages of behavior change?


3. Identify Problems and Accept Change
So, how do we change?

First, we need to be aware there is a problem. If we live in denial, we cannot change. Then, we need to look at the scale of the problem. Is it early or is it approaching a crisis? Is it a preventive strategy or do we need to act quicker? For example, someone diagnosed with a heart problem, diabetes or arthritis needs a much more immediate plan than someone not yet diagnosed.

Accept the change

We need to accept that change is needed. It should come from within. We should do it for ourselves. This is called ownership—we need to own the problem and the solutions. If we do it for others, no matter how strong-willed we are, our resolve will weaken at moments of despair.

However, there are always other factors. We need to look at what stage of change we are at (or the persons we are trying to help change are at). There are different stages of change readiness.

5. Develop SMART Objectives
SMART objectives are more helpful than vague ones. SMART is an acronym that means:

SPECIFIC: We need to make specific, measurable plans. Not vague ones. "I will eat sensibly. I'll drink less." These are vague, unclear targets that have no specificity. We need to say "I will cut down portion sizes by this much. I will stop snacking in between meals. I will stop drinking alcohol weekdays and alternate weekends."
MEASURABLE: We need to measure progress and keep reminding ourselves of how far we've come. We need to find alternate rewards. See, we do the things we do because it gives us pleasure. We need to find new ways of rewarding our brain so it doesn't lose the will. A measure of progress, weight lost, number of cigarettes we have reduced by, money saved, calories burnt—they can all be kept in a diary and measured to give us a sense of achievement.
ACHIEVABLE: Often, we fail because we aim too high (although this is not always a problem). We need to look first at what is achievable and make this our primary target. Going for higher targets is great but if we have failed in our past attempts at changing perhaps its because we didn't address this.
REALISTIC: Objectives may need to be grounded in reality, at least for managing personal change. We can dream high and have high ambitions. But when it comes to shedding an old habit and developing new habits, it may be better to have some realistic objectives. While a 40-a-day smoker can dream of stopping cold turkey, it may be more realistic to cut down in incremental steps.
TIME-BOUND: We need to set clear dates to achieve things by. This gives us a schedule and a sense of urgency. If we time our objectives, they can forever get dragged and postponed.
changing-for-good-new-year-new-you

6. Seek Support
Most of all, we need support—family, friends and health professionals—there are armies of support out there and they can help. They can pat us on the back, give positive feedback and makes us feel good. We can seek support via people who know and have helped manage change. We need to seek support and solace, but we need to be honest with those who are trying to help us.

More importantly, we need to be honest with ourselves!

As a wise man once said, "The only thing constant is change."

It is not easy. But it can be done. When truly want to, we can move mountains. We can harness lightning. We can travel to the stars.

For more articles and career guideline, please visit :

www.skill.jobs
https://forum.skill.jobs/
https://blog.skill.jobs/
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/


#85
Workplace Behaviour / Managing Your Boundaries
Last post by Doha - March 18, 2021, 09:39:13 AM
Managing Your Boundaries
Ensuring That Others Respect Your Needs


Establish and control your personal and professional boundaries.

Good fences make good neighbors– Old proverb

Fences allow you to protect what's valuable to you. They also allow you to control who and what enters your space.

Our personal boundaries do a similar job. They set the limits that separate us from other people – not necessarily to exclude interaction, but to protect what matters to us, and to control who enters our psychological space, as well as our physical space.

Boundaries also foster more productive work environments. Co-workers' differing values, needs and beliefs sometimes lead to conflict, resentment and stress, so clearly defined boundaries can help to prevent these negative reactions.

Important movements such as #MeToo and #BLM have also highlighted how important these boundaries are to all of us, as human beings.

But, if personal boundaries are such a vital part of our interpersonal interactions, why do so many of us struggle to build them?

This article will help you to assess, strengthen and maintain your own personal boundaries, in order to make life easier and more rewarding for you and those around you.

Why Are Boundaries Important?
Boundaries are a crucial part of keeping relationships mutually respectful . They help you to look after yourself and those around you.

People who set strong personal boundaries empower  themselves to exercise greater choice. They have a more robust sense of psychological safety, find it easier to relax, and are generally happier and healthier.

However, many people struggle to establish boundaries. They are held back by low self-esteem , a dread of upsetting people, or a fear of conflict. They may simply accept intrusions and interruptions , or subsume their personal feelings "for the good of the team."

It's natural to want to be seen as a capable, reliable "extra miler ," but people who fail to set boundaries risk "generosity burnout,"  as others take unfair advantage of them. This can leave people feeling exhausted, humiliated and hurt.

For these reasons, establishing robust personal boundaries isn't selfish or arrogant. It's simply an essential part of treating yourself – and those around you – with compassion and consideration.

Note:
Even people with strong personal boundaries can experience bad behavior from others.

Tip:
If harassment or other inappropriate behavior becomes an issue for you, talk to your manager, or to your HR department if your manager is part of the problem.

How to Manage Your Boundaries
There are four main stages to managing your boundaries.

Stage 1: Analyzing Your Boundaries
Ask yourself these questions:

Do you sometimes doubt that you have a right to have your needs met, or make little effort to have them met?
Do you avoid speaking up for yourself, and do you "let things go" without reacting to bad situations?
Do you tend to avoid conflict? Do you let others have their way or allow them to make decisions for you?
Do you sometimes agree to do things that you really don't want to do – and later regret it?
If you answered mostly "yes," then chances are that people see you as a "soft touch" who they can manipulate into doing what they want, without negotiation. It's time, then, to start strengthening your boundaries!

Stage 2: Understanding Your Needs
You may believe that to get along with others, or to do the job that you're paid to do, you need to give much more than you take. Perhaps you say things like, "Whatever you choose will be great!" and agree to do things that you don't want to do, and shouldn't have to do.

This may avoid conflict with others, but it can create conflict inside you. Anger and tension can build because you're not getting what you need, and this can lead to bad behavior or burnout. It's far better to identify what you need and develop strategies to ensure that your needs are met.

So, think of times when you felt angry, tense or resentful, or times when your reaction to something embarrassed you. These were likely occasions when your needs were not met.

Ask yourself these questions:

What need were you denied?
What did you really want?
Then, use positive affirmations  like the following to articulate your specific needs:

I have a right to ask for ________, because I need ________.
It's OK to protect my time by________, because I need ________.
I will not allow others to________, because I need _______.
This process of self-reflection and positive reinforcement will help you to develop the emotional intelligence  to understand and manage your needs. Don't minimize your own self-worth – you deserve the treatment and respect that you give to others!

Stage 3: Setting Healthy Boundaries
Now that you understand the needs and boundaries that must be in place for you to be happy, you must change your behavior –  and let others know. They won't figure it out on their own!

The key is to be assertive . This means being firm – but not aggressive – about your own rights, needs and boundaries, while considering those of others. When you're assertive, you get your point across firmly and fairly, but with empathy.

An essential part of this is to practice saying "no," politely but firmly. Many people find this hard. After all, we are social animals, and we like to be liked, and useful to others.

But if you say "yes" to everything, you risk not having enough time to do anything properly. You also risk not working on the things that are truly important, and you'll end up feeling used or frustrated. Far better to say "no"  more often, and to concentrate on meeting your needs.

Mind Tools Club members can learn some practical strategies for saying "no" from our Coaching Clinic, Why Can I Never Say NO?

Effective time management is another crucial element of boundary-setting. When you put all your energy into one thing, without taking time for both your work and personal responsibilities, you risk overloading yourself. With good time management, you can get things done more efficiently and effectively.

Skills such as prioritization , delegation  and scheduling  can help you to allocate your time and energy more wisely.
Source: Mind Tools

For more articles and career guideline, please visit www.skill.jobs
https://forum.skill.jobs/
https://blog.skill.jobs/
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
#86
লিংকডইনে নিজেকে যেভাবে তুলে ধরবেন

বিভিন্ন সামাজিক যোগাযোগমাধ্যমে উপস্থিতি কিন্তু পেশাজীবন কিংবা চাকরির ক্ষেত্রে খুব গুরুত্বপূর্ণ। পেশাজীবীদের জন্য যোগাযোগমাধ্যম লিংকডইন বিশ্বব্যাপী জনপ্রিয় একটি প্ল্যাটফর্ম। পেশাজীবনে উন্নতি কিংবা নতুন চাকরি সন্ধানে কিন্তু লিংকডইন বেশ কার্যকর। এখন অনেক নিয়োগের ক্ষেত্রেই লিংকডইন প্রোফাইল সংযুক্ত করতে হয়। ধীরে ধীরে লিংকডইনের ব্যবহার অনলাইন মাধ্যমে বাড়ছে।


লিংকডইনের প্রোফাইল পেশাদারদের নতুন সংযোগ ও নতুন কাজের সুযোগ পেতে বেশ সহায়তা করে। ফেসবুকের মতো সামাজিক যোগাযোগমাধ্যম নয় বলে লিংকডইন ব্যবহারের ক্ষেত্রে পেশাদার আচরণ করতে হবে। যেসব বিষয়ে খেয়াল রাখবেন:

১.
লিংকডইন প্রোফাইলে আপনার সার্টিফিকেটের নাম, নিজের সম্পর্কে লেখা, শিক্ষাগত স্বীকৃতি, পেশাদার অভিজ্ঞতা, স্বেচ্ছাসেবামূলক কাজের অভিজ্ঞতা, প্রশিক্ষণ, পুরস্কার এবং দক্ষতার বিস্তারিত সংযুক্ত করতে হবে। আপনার জীবনবৃত্তান্তে যেসব তথ্য আছে, তার সঙ্গে তথ্যের কোনো ফারাক থাকা যাবে না। ভুল তথ্য যাতে কোনোমতে না যায়, সেটা খেয়াল রাখতে হবে। বাড়িয়ে লেখা যাবে না।

২.
প্রোফাইলের ছবিটি চেষ্টা করুন পেশাদার রাখতে। সেলফি কিংবা ফেসবুকের মতো সাধারণ ছবি দেওয়া যাবে না। অনেক পেশাজীবী সঠিক ছবি ছাড়া লিংকডইনে কাউকে যুক্ত করে না।

৩.
লিংকডইনের কভার ছবিটি আপনার সম্পর্ক ও কাজে আগ্রহ তৈরি করে—এমন করে যুক্ত করুন। কোনো সেমিনারে অংশগ্রহণ কিংবা কোনো প্রেজেন্টেশন বা কোনো অর্জনের ছবি যুক্ত করতে পারেন।

৪.
লিংকডইনে বিভিন্ন বিষয়ে লেখার সময় বানান ও ব্যাকরণ সম্পর্কে সতর্ক থাকা উচিত। পেশাদার বাক্য ও যোগাযোগের ধরন প্রয়োগে গুরুত্ব দিন।

৫.
ব্যক্তিগত বা রাজনৈতিক মতামত লিংকডইনে এড়িয়ে চলুন।

প্রতিষ্ঠানের নতুন কাজের সুযোগ কিংবা অর্জন লিংকডইনে নিয়মিত প্রকাশ করুন
প্রতিষ্ঠানের নতুন কাজের সুযোগ কিংবা অর্জন লিংকডইনে নিয়মিত প্রকাশ করুনছবি: সংগৃহীত

৬.
লিংকডইনে আপনার প্রোফাইলটির বিশেষ ওয়েব ঠিকানা থাকা উচিত, যা আপনার নামের সঙ্গে মেলে।

৭.
লিংকডইনে যা লিখছেন বা প্রকাশ করছেন কিংবা নিজের কোনো কাজের তথ্য প্রকাশ করলেন, তা বিভিন্ন নিয়োগকারী প্রতিষ্ঠানের মানবসম্পদ বিভাগের কর্মীরা যাচাই করতে পারেন, সে ক্ষেত্রে ভুল তথ্য পরিহার করুন।

যারা লিংকডইনে নবীন
বিশ্ববিদ্যালয়–জীবন থেকেই লিংকডইনকে নেটওয়ার্ক তৈরির মাধ্যম হিসেবে ব্যবহার করা শিখতে হবে। যাঁরা কর্মজীবনে নবীন, কিংবা প্রথম চাকরি খুঁজছেন, তাঁরা লিংকডইনকে বেশ কার্যকর উপায়ে ব্যবহার করতে পারেন।

১.
আপনার বিশ্ববিদ্যালয়ে যেসব কোর্স করছেন বা শেষ করেছেন, তা যুক্ত করুন। বিশেষ কোনো কোর্সে অংশগ্রহণ বা কোনো আলোচিত শিক্ষকের তত্ত্বাবধানে কাজ করলে তা যুক্ত করুন।

২.
বিশেষ কোনো কর্মশালা কিংবা প্রশিক্ষণ নিলে তা যুক্ত করুন।
৩.
সৃজনশীল ও এক্সট্রা কারিকুলার অ্যাকটিভিটিস সংযুক্ত করুন।

৪.
কোনো বিষয়ে জানার আগ্রহ থাকলে লিংকডইনের বিভিন্ন গ্রুপে সংযুক্ত হোন। এ ছাড়া কোনো কিছু পোস্ট করলে কার্যকর হ্যাশট্যাগ ব্যবহার করুন।

৫.
যে ক্ষেত্রে বা যেসব প্রতিষ্ঠানে কাজ করতে আগ্রহী, তা অনুসরণ করুন। তাদের কর্মসংস্কৃতি বোঝার চেষ্টা করুন।

৬.
আপনার নেটওয়ার্কে যাঁরা যুক্ত হবেন, তাঁদের বিভিন্ন পেশাসংশ্লিষ্ট পোস্টে আপনার পেশাসংক্রান্ত মত লিখে নিজের কথা প্রকাশের চেষ্টা করুন।

৭.
লিংকডইন থেকে নিজের পেশাদার সংযোগ তৈরির জন্য কার্যকর যোগাযোগ কৌশল শিখুন, যা পরবর্তী সময়ে পেশাজীবনেও কাজে আসবে।

৮.
আপনার পেশা কিংবা শিক্ষাসংশ্লিষ্ট বিভিন্ন বিষয়ে নোট প্রকাশ করে নিজের লেখার দক্ষতা ও সৃজনশীল ভাবনার কথাও প্রকাশ করতে পারেন।

ব্যক্তিগত বা রাজনৈতিক মতামত লিংকডইনে এড়িয়ে চলুন

পেশাজীবীদের জন্য লিংকডইন
যাঁরা এরই মধ্যে পেশাজীবনে অনেক সময় কাটিয়েছেন, লিংকডইন তাঁদের জন্য নতুন সংযোগ, নতুন দক্ষতা সম্পর্কে জানার সুযোগের ক্ষেত্র কিন্তু। এ ক্ষেত্রে নিজের গুরুত্ব বাড়ানোর দিকে মনোযোগ দিন।

১.
গুণগত অবস্থান বনাম সংখ্যা: কয়েক হাজার অপ্রাসঙ্গিক সংযোগের চেয়ে কিছু উচ্চ মানের কার্যকর কম সংখ্যায় সংযোগ থাকা ভালো। লিংকডইনে জনপ্রিয়তার প্রতিযোগিতা নয়।

২.
সংযোগ: যেহেতু লিংকডইন তারকা কিংবা সেলিব্রিটিদের কার্যকর কোনো প্ল্যাটফর্ম নয়, তাই লিংকডইনে সংযুক্ত হওয়ার চেষ্টা করতে হবে। নিজের পেশা কিংবা শিক্ষাসংশ্লিষ্ট বিষয়ে আলোচনায় অংশ নেওয়ার চেষ্টা করুন। নিজে শিখুন, নিজের সহকর্মী বা সংযুক্ত মানুষের কাছ থেকে শেখার চেষ্টা করুন।

৩.
নিজের প্রতিষ্ঠানের নতুন কর্মী নিয়োগের ক্ষেত্রে লিংকডইন ব্যবহারের চেষ্টা করুন। প্রতিষ্ঠানে বহুমাত্রিক সংস্কৃতি তৈরির জন্য লিংকডইনের বিভিন্ন গ্রুপ থেকে পরামর্শ নিতে পারেন।

৪.
প্রতিষ্ঠানের নতুন কাজের সুযোগ কিংবা অর্জন লিংকডইনে নিয়মিত প্রকাশ করুন।

৫.
লিংকডইনে পরিচিত কিংবা প্রাক্তন সহকর্মী বা শিক্ষকদের কাছ থেকে সুপারিশ নেওয়ার সুযোগ থাকলে নিন। কাউকে সুপারিশ দেওয়ার ক্ষেত্রে কাজের গুরুত্ব ও সম্পর্কের দিকে নজর দিন।

Source: Prothom Alo.
#87
Job Industry / Seek A Career, Not A Job
Last post by Badshah Mamun - February 16, 2021, 01:07:07 PM
Seek A Career, Not A Job


Business education has proliferated in the country with over a thousand independent management schools, apart from more than 900 state universities, that offer similar courses. Similarly, education in the field of commerce is now available in over 20,000 colleges and universities.

Sectors like retail (online and offline), pharma and healthcare, energy (conventional and non-conventional), food and beverages and Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs) hold employment promises.

These sectors are drivers of revival for the global economy that saw a 5 per cent contraction last year from a total size of $80 trillion. The Indian economy, too, suffered a 23 per cent contraction during the year.

A quick survey with the placement offices of a few universities shows the following trends. The top six sectors employing freshers from B-Schools are edutech, logistics and supply chain, banking and insurance, telecommunications, e-commerce or retail, and analytics and consulting.

Among tech enterprises, BYJU's, Jaro, Toppers and Extramarks are hiring heavily, while DTDC and SafeExpress are the top logistics recruiters. Bank of America, ICICI, Aditya Birla and JR Laddha have been big recruiters in the banking and finance space, along with microfinance organisations.



Reliance Jio takes the cake among telecoms and Amazon, e-kart and Flipkart are leading in the e-commerce segment. AC Nielson and Mphasis are major data and consulting recruiters. We saw 94 per cent of the final placements with a package in the range of `3.5 to `10 lakh per annum. Edutech is seen offering the highest package followed by data analytics and consultancy companies.

On the jobs front, the first lesson to be learnt is that one should seek a career and not just a job. It should be the manifestation of the chosen career at a point in time. Traditionally, business education has been plagued with the following challenges:

1. It is often delivered through face-to-face concepts and theories of management or usual taxation, accounting laws and principles.

2. Business education is delivered by people, who have rarely practised what they are teaching from management books, largely written in the West.

3. It is evaluated through a semester-end or an annual written examination, which is the base of scoring, awarding degrees, and consideration for jobs.

4. It is heavily biased towards jobs in large corporations, indigenous or multi-national corporations, while in reality, the actual engagement is required in MSMEs, small start-ups and entrepreneurial ventures.

The pre-pandemic era has necessitated many changes, which several universities have started adopting. The pandemic has only redefined education. Trends that will match the expectations in the next decade are:

1. Business education will begin with a flipped-classroom model, where students would be provided with multiple resources, including open-source and proprietary resources of the mentors. These could be videos, podcasts, PDFs, book chapters, case studies, info-graphics, interviews, or slideshows.

2. Students are expected to develop asynchronous self-learning muscles and take up doubts and challenges in synchronous sessions, which could be digital or physical, or both ­— PhyGital - in class and online.

3. The third level in business learning could be solving problems, critical thinking exercises with simulated situations to examine comprehension of the subject concerned, and application of the insights.

4. Students could be asked to develop their own case studies based on their areas of interest.

5. After an initiation to overall subject and its practice, the student of management could take up a broad specialisation area which, in the first level, could be marketing, human resources, finance and systems. For commerce students, it could be advanced accounts, taxation, actuarial sciences, or business economics.

6. At masters' level, the specialisation could be in niche areas. In management, it could be in retail, services, leadership, budget, project, banking and insurance, learning and development, brand, rural or agri-business, data analytics, energy, logistics and supply chain, IT and technology, telecom, entertainment and media, social business, development, pharmaceuticals, strategic management, export-import or sales.

Similarly in commerce, students could go deep into one domain within taxation or accounting.

7. It is also important to know quantitative aspects often neglected in traditional management education, like, econometrics, statistics, quantitative analyses software, big data analytics and IT applications. A couple of courses covering these would be significant.

8. It is important to develop a few case studies of success or failure in the areas of niche specialisation. For a hands-on experience, a couple of life projects and one major full-time internship in the chosen niche area is necessary. Students could have a low-engagement, online internship running along with the academic programme, while managing time, and using the weekends well.

9. Higher emotional intelligence along with the ability to be a team-worker and lead from a remote location, when required, are the basic professional skills and work ethics that are required.

10. Having a minor specialisation in ITeS, brand communication, corporate or cyber law would be an advantage and differentiator in a market full of generalists with plain vanilla BBA or MBA degrees.

Reinvent yourself. Redefine your career goals, restrategise your journey, refocus on specifics, re-learn after much unlearning, and reinvigorate the economy, post-pandemic for taking the right lessons. That's the mantra in the B-schools of India.

Prof Ujjwal K Chowdhury
Pro-Vice Chancellor
Kolkata-based Adamas University

Source: https://www.outlookindia.com/outlookmoney/magazine/story/seek-a-career-not-a-job-632
#88
HR Practices / HR Best Practices in Banglades...
Last post by Doha - February 11, 2021, 10:08:23 PM
HR Best Practices in Bangladesh

Mr. Md. Musharrof Hossain, President, Bangladesh Society for Human Resources Management (BSHRM), (www.bshrmbd.org) & Head, Human Resources Management, icddr,b

Source: Skill.jobs Blog Post
https://blog.skill.jobs/




Introduction
HR practice in Bangladesh is better than the past. In the past, HR role was concentrated to hiring firing and letter issuance-dispatching-filing stage. Now it has started to perform more than that. Such as ....Employee motivation, Employee development, employee retention, facilitating organizational development initiatives etc. and thus contributes to the achievement of organizational goals. These value added job has just begun in Bangladesh. For a good tomorrow, this is a starting point.

Bersin and Associates Research Report says, in the years since, HR leaders have fought an enormous battle to change the profession. The challenge for HR now is in living up to the high expectations that come with the seat – expectations of high impact. It is not easy. As HR leaders seek to identify and advocate for the best possible people-related business decisions, they often lack the kind of data, process support and industry-level standards that leaders of other functions rely on for guidance. In crafting the internal transformation that new expectations require (reevaluating the HR function's purpose, structure, services and delivery models, as well as capabilities of the staff), too many HR leaders essentially must cobble together a new vision for their HR functions with few examples of excellence for guidance.

Despite all the challenges, following are the best practices observed through interaction and sharing by HR professionals in various HR forums.

HR Best Practices in Bangladesh

HR Education: Human Resources education has been started in almost all universities in Bangladesh. Universities are now offering BBA/MBA majoring in Human Resources. This is creating more opportunities for job seekers and the employers as a whole. As an example, government has decided to establish an HR ministry under which the HR professional education will be reinforced; BSHRM introduced two new diploma courses for facilitating the learning of applied HR issues for non-HR and HR people.

Structured Governance System:   .... Read More... https://blog.skill.jobs/hr-best-practices-in-bangladesh/


Developing New Skills and Job Opportunities, please visit www.Skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://forum.skill.jobs/

#89
HR Track / MULTI-GENERATIONAL TALENT MANA...
Last post by Doha - February 10, 2021, 12:01:22 PM
MULTI-GENERATIONAL TALENT MANAGEMENT – Overcoming the Generational Gap
by Michael A Potter, MAP International, Carrington, Manchester, United Kingdom, Website: www.map-int.com

Source: Skill Jobs Blog



Western countries, including UK, USA and Canada, have already focused research efforts on studying multi-generational diversity in organisations. They have categorised generations using a widely accepted practitioner classification based on birth years related to significant events in history in the western context. The categories so defined are: Veterans, born between 1925 and 1945; Baby Boomers, born between 1946 and 1964; Gen X, born between 1965 and 1977; Gen Y born between 1978 and 1999; and Gen Z, born 2000 and after.

The Generational Gap

The entrance of generation Y and Z into the labour market has and will create a change not only in the age of the labour force, but also in values and preferences when it comes to career and working life. The millennial generations, Generation Y and Z, are able to integrate technology into every aspect of their work whereas older generations in general are not as familiar with technology which could lead to a generation gap. The lack of emerging technologies in the workplace and varying perspectives of different generations have led to a rift between employers and employees and managers are finding it hard to engage millennial generations who are mostly entry level employees leading to a high employee turnover in many organisations. Organisations need to learn how to actively engage the millennials while ensuring that the needs of the older generations are not neglected in the process.

Attracting and Retaining Generation Y and Z

According to the recent study conducted by PWC (2011) millennial generations want more work life balance options such as flexi-time. There is a strong emphasis on balanced work ethics; millennials have good educations thus they are demanding for more flexible work patterns. This leads to recruitment challenges of matching more home-oriented candidates with more firm-oriented work roles. Companies that consider the needs of this generation will be able to attract competent management and good employees and be able to retain them.

Millennial generations also want to work with companies that are well positioned globally, thus companies that concentrate on branding and corporate recognition through peer networks instead of traditional advertising, will be attractive to this age group.

To millennial generations, e-mail is a slow and inefficient tool that is used for communication at work. To attract generation Y and Z, organisations must learn how to adapt new ways to communicate and attract candidates. If organisations are not going social, they will not get the best talents. Building a community around your brand and its values will help to engage these new talents. Organisations should use YouTube, use humour, and go viral with their recruitment efforts.

To attract and retain Gen Y and Z management is ‌expected to communicate with employees in a more relaxed environment through social media. ‌Communication must be interactive and two-way. Companies that hope to be attractive employers may need to change their management and communication structures. Other management ‌structures, such as the virtual office may flow more easily with new organisations rather than those already established. Social media is becoming a major part of the way candidates receive information, thus organisations need to take this seriously to be noticed by the new generations.

Corporate Social Responsibility will continue to be a major issue, with a lot more emphasis on CSR, and the eco-awareness that began in the late 1990's. These generations are looking for a micro-level approach to a green workplace where they can actively contribute within the company. They desire an organised sense of belonging and inclusion – reflected in areas such as personalised workstations. One of the keys to being attractive to the millennial generations is to be a lifelong learner. The days of thinking "school is for learning and work is for working" are gone. Organisations can set their company apart from the competition by being at the top of hiring young talent before everyone else figures it out.

Nokia's Case

With nearly 8 million fans on Facebook, 291,000 followers  ......... read more ....
https://blog.skill.jobs/multi-generational-talent-management-overcoming-the-generational-gap/

Developing New Skills and Job Opportunities, please visit www.Skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://forum.skill.jobs/
#90
COVID-19 Resources / Be Positive and Be Proactive |...
Last post by Doha - February 09, 2021, 12:29:29 PM
Be Positive and Be Proactive | A Letter to Students



Beloved students,

COVID-19 has turned the time challenging for all. We all are in a different situation. We request you just not to be panicked, distressed, anxious or depressed. Talk to people and your parents as well as mentors to remain positive. Handle the situation like a leader. Here are some guidelines you can follow to remain busy with positive things now that will keep you ahead afterwards among all as well as make sure the best use of your valuable time.

1. Develop video resume

Use your time to develop your video resume. A good video resume is a great way of representing you and enhancing your employability skills. You can make different versions (in length and content) of the resume to use for different purposes.

2. Sketch your career mapping


Do career mapping thoughtfully so that you can clearly distinguish yourself and and keep you ahead of the line. Please know well, after Corona the job market will be very tough i.e very challenging, where your skills and competence must be checked well before employment.

3. Try to know a few company's procedures to get a job etc.

It is a good time to research companies you are passionate to work with. Go through their websites, stakeholders, reviews, annual reports.  Find out challenges they faced so that you can contribute there.

4. Browse internet

Pls visit the internet and see the whole world now and move to Online platform. Everyone will realize that after Corona the entire education system will be transformed into another format where there is no way to move with many existing skill, without transformation or improvement

5. Explore your passion and inner skills

It is a high time to rethink about yourself. Look back and pick where you have passion. Use your lockdown time to explore your inner skill in a positive way.

6. Make good use of social media

.........To read more, please click the following link:
https://blog.skill.jobs/be-positive-and-be-proactive-a-letter-to-students/